Forside » Software Spil » Næstegenerations OpenGL: Vulkan 1.0 API'et er udgivet |
Næstegenerations OpenGL: Vulkan 1.0 API'et er udgivetKhronos Group har udgivet Vulkan 1.0 API specifikationerne, som er open source og cross-platform. Vulkan, der tidligere var kendt som GLNext, var i starten baseret på AMDs Mantle. Khronos Group har desuden frigivet en komformitetstest, som NVidia allerede i går frigav en driver der kunne bestå. AMD har en betadriver der dog endnu ikke har bestået testen. Ligesom DirectX 12 er Vulkan API'et langt mere low-level end vi kender det fra tidligere DirectX- og OpenGL-inkarnationer. Der er rigeligt med opbakning omkring Vulkan, idet både Epic (Unreal Engine), Unity, Valve (Source 2) og Dice (Frostbite) har været involveret i skabelsen af Vulkan. Det første spil der understøtter Vulkan, ser ud til at være The Talos Principle fra Croteam. Spillet er udkommet på Steam - se en trailer ved at klikke på "Læs mere"-linket nedenfor. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Billede: vulkan Tags: vulkan opengl directx api |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kommentarer: 2 Visninger: 2140 Gå til kilde
Foreslå rettelser
|