TechStart forside
Nyheder indenfor IT og teknologi
Annullér [x]




Log på  Bliv medlem   Om TechStart
Fredag, 19. april, 2024
Forside   »   Hardware   »   NVidia annoncerer Quadro P6000 som verdens hurtigste GPU

NVidia annoncerer Quadro P6000 som verdens hurtigste GPU


NVidia har annonceret det nye Quadro P6000 grafikkort til workstations, med betegnelsen "verdens hurtigste GPU".

Grafikkortet er målrettet til designere der skaber komplekse simulationer - lige fra modeller til VR-spil.

Quadro P6000 er baseret på den nye Pascal-arkitektur, og GPU'en har 3.840 kerner samt en ydelse på 12 teraflops (FP32 performance) - hvilket er dobbelt så hurtigt som den sidste generation.

Kortet kommer med 24 GB GDDR5X RAM og kan forbruge op til 250 W.


  |   via VentureBeat   |   Redaktør: jakobdam   |   Indsendt af: thimon

NVidia annoncerer Quadro P6000 som verdens hurtigste GPU

Billede: NVidia


Kategori: Hardware  


Tags: nvidia   quadro p6000   gpu   workstation   enterprise   vr   virtual reality  





Kommentarer: 6
Visninger: 2128
Gå til kilde
Foreslå rettelser

#1

Reinfeldt

02/08 - 2016, 09:22

Nu spørger jeg nok "udvidende" dumt. 

Hvad vil fordelen være ved at køre så kraftigt et grafikkort, hvis det har et resolution cap på 4096 × 2160 pixels ?

Handler det om FPS, Rendering, Particles ect. ?

For mig svare det til at testkøre en Ferrai men at ende med at sælge en Skoda Octavia.

Men det er nok lige som kameraer som tager RAW fotos i ekstrem opløsning og så konverterer ned, fordi det kunne være man kom til at få brug for bedre opløsning? 

Men så skulle man via firmware kunne opgradere til 8K eller 16K, når / hvis det udkommer.




Vis karma-afgivelser
KARMA
Der er ikke afgivet karma til dette indlæg.


#2

jakobdam

02/08 - 2016, 09:36

Det handler nok mest om rå regnekraft ift. både rendering samt real-time rendering - hvor det er hårdt at trække ting som høj modelkompleksitet (antal polygoner), avancerede teksturer (eks. ægte procedural samt glas) og andre ting såsom global illumination, dynamic occlusion, volumetric lights, sub surface scattering osv.

Hvis der så dertil skal beregnes indplacering og belysning ift. det et kamera ser (som jo er nødvendigt for augmented reality) bliver det endnu hårdere.

Især for udviklere duer det ikke at have hardware der ikke er kraftigt nok. Jeg har sat med 3D-grafik, og i større mere komplekse scener, kunne svagere computere ikke engang rotere kameravisningen uden at hakke og spytte, selvom jeg havde slået shading fra og kun så på wireframes. Jeg endte faktisk med at få hele modeller til at blive vist som "bounding box" (en wireframe af en firkantet kasse) for at kunne arbejde videre med projektet - og kun når jeg udførte en render kunne jeg se hvordan tingene fungerede i kontekst. Det sutter seriøst røv...

Der var jeg studerende og havde ikke råd til eks. Quadro-serien. Nu om dage har jeg råd men ikke behovet - men sådan er det jo ofte :)



Med venlig hilsen
Jakob Dam | Administrator



Vis karma-afgivelser
KARMA
Der er ikke afgivet karma til dette indlæg.


#3

jakobdam

02/08 - 2016, 09:40

Tilføjelse: Den store drøm indenfor realistiske 3D-spil, er at få mulighed for real-time raytracing. Det er så komplekst og sindssygt hårdt at det først nu begynder at lade sig gøre... og det hakker og spytter som en gammel Lada der kører på snaps.

Tjek videoen her:

https://www.youtube.com/watch?v=BpT6MkCeP7Y

Bemærk at selvom der er tale om en beta rendering engine, så er det altså 2 stk. Geforce Titan X der trækker det. 

Man kan sagtens se det kæmpe potentiale i realisme der er at hente her - men man kan også se alt det støj som Brigade tilføjer for at kunne køre det flydende (det er sådan den virker - den kompromitterer detaljegraden ved at tilføje random noise, fremfor at real-time performance dropper for meget).



Med venlig hilsen
Jakob Dam | Administrator



Vis karma-afgivelser
KARMA
Der er ikke afgivet karma til dette indlæg.


#4

Reinfeldt

02/08 - 2016, 09:51

Nu kom jeg til at læse på en side, jeg ikke vil nævne. 
At AMD er kommet med et grafikkort som kan få sat op til 1TB SSD i sig, hvilket ikke vil være lige så hurtigt som GDDR5, men som bygger lidt på samme teknologi, som jeg talte om i en anden artikel, omkring at tilknytte SSD med RAM.

Det kunne være interessant at se nogle test på det, specielt i crossfire. 

Hvis nogen ofre pengene på det :D

I det 1 kort vil koste ca USD$ 10.000 indtil videre.




Vis karma-afgivelser
KARMA
Der er ikke afgivet karma til dette indlæg.


#5

Reinfeldt

02/08 - 2016, 10:16



#3 jakobdam skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=BpT6MkCeP7Y

 

Det der imponerer mig, selvom det er 2.5 år siden.
Uden nærmere efterforskning kan jeg ikke forestille mig hvor langt man er nået med nutidsteknologi / de seneste kort!




Vis karma-afgivelser
KARMA
Der er ikke afgivet karma til dette indlæg.


#6

jakobdam

02/08 - 2016, 11:26

Ang. SSD-tilslutning på op til 1 TB; det er interessant, men jeg kan ikke umiddelbart se et kæmpestort performance gain, tværtimod faktisk. Kun i tilfælde som eks. hvor ekstremt store og detaljerige teksturer skal renderes, er det en fordel. Ellers ikke, medmindre jeg lige overser noget.

Ang. hvor vi er nu; I mellemtiden er Unreal Engine 4.x, Unity Engine 5.x og Frostbite 3.x udkommet - og de sparker røv, og giver os lidt en mellemting mellem det vi havde før, og ægte raytracing "all the way". 

Eks. Unreal Engine har raytraced distance fields for skygger, og det hjælper en del - men vi er ikke helt i mål endnu. 

De nye engines er også stadigvæk så nye, at kun meget få AAA-titler bruger dem og kun nogle af dem bruger dem nogenlunde ordenligt/optimalt.

Et godt eksempel på hvor godt det kan gøres med UE, er denne 1½ gamle demo:

https://www.youtube.com/watch?v=DRqMbHgBIyY

Forestil dig denne grad af realisme i et spil, hvor du har Oculus Rift eller HTC Vive på hovedet. Og i samme realisme grad springer der en zombie frem :P



Med venlig hilsen
Jakob Dam | Administrator



Vis karma-afgivelser
KARMA
Brugernavn: Rating:

Hykalos Kan lide


Du skal være logget på for at kommentere.



Log på via "log på"-linket i toppen eller bliv medlem.



Relaterede nyheder:

  Alle nyheder i samme kategori Alle nyheder på TechStart

Mandag, 18/03, kl. 08:47
Enermax udgiver ny ATX 3.1-klare strømforsyninger

Læs mere...

Mandag, 19/02, kl. 13:55
Sponsoreret: Få fingrene i de perfekte høretelefoner

Læs mere...

Onsdag, 31/01, kl. 08:00
Samsung annoncerer stort fremskridt indenfor grafikkort RAM: GDDR7

Læs mere...

Mandag, 29/01, kl. 09:53
Sponsoreret: Skal du have ny mobil så overvej en brugt iPhone

Læs mere...

Onsdag, 24/01, kl. 15:42
NAMM 2024: Ny effektenhed til sangere: BOSS VE-22 Vocal Performer

Læs mere...

^ Gå til top

 
Indsend nyhed »  
Seneste kommentarer i:
Hvad er dette?


Søges: Gammelt 486 bundkort til projekt.


Skærm / Skærmelement til Dell Vostro 3550 15.6"


Pas på: Dansk firma snyder Netflix-kunder


Min seneste besættelse...


VR-ready computer - er I klar? :)


AVG pinger ud af Techstart (hacked?)


Jeg er ham...


Apple Pay og Danmark?


TechStart har givet sit bud på årets bedste smartphone


10 dage siden sidste nyhed


Skype sound recorder


Gamle computere.


Engelsk pund nede med 10% - billigt elektronik :)


Standalone mikrofon.


Lexar introducerer 3 nye ultrakompa


SanDisk lancerer microSD-kort med 1


Pokémon Go spillere kan langt om læ


Alternativet, S og SF ønsker pant p


LG lancerer ny 31,5 tommer skærm me


Alienware udgiver tynd og letvægts


Nintendo udgiver nye trådløse retro


Sony lancerer PlayStation Classic


8K er på vej: 33 MPixels fjernsyn


JVC udgiver mere prisvenlig 4K DLP-


Sponsoreret artikel: Snabel a


Officiel Tor browser udkommer til A


Nintendo lancerer online service fo


Western Digital lancerer nye SSDer


ASUS Mixed Reality Headset kommer s