Forside » Online » Troværdighed er en vigtig parameter for en netbutik |
Troværdighed er en vigtig parameter for en netbutikForeningen for Dansk Internet Handel (FDIH) har fået lavet en undersøgelse, der belyser hvilke faktorer, som spiller ind på en netbutiks troværdighed overfor en kunde. Her viser undersøgelsen at 80% af de adspurgte vil fravælge en netbutik, hvis den har fået dårlige anmeldelser. Tilsvarende vil 81% af de adspurgte også fravælge en netbutik, hvis der er dårlige produktbeskrivelser eller billederne af produkterne er dårlige. En tredje faktor er at det kun er 15% af de adspurgte som vil kontakte en netbutik, hvis netbutikken ikke fremstår troværdig. En fjerde faktor er kontaktinfo på netbutikken. Hvis der ikke er kontaktinfo på netbutikken vil 60% af de adspurgte fravælge netbutikken. Denne undersøgelse supplerer en tidligere undersøgelse fra FDIH fra 2015, hvor undersøgelsen viste at ca. halvdelen af de adspurgte ville vælge samme netbutik, hvis de havde fået en god oplevelse. Derfor udtaler Niels Ralund fra FDIH at udover pris, produkter er troværdighed også en faktor i valg af netbutik set fra en kundes synspunkt.
Undersøgelsen omkring netbutikkers troværdighed er baseret på 1400 besvarelser. |
|||||||||||||||||||||||||
![]()
Billede: Kategori: Online Tags: FDIH Foreningen for Dansk Internet Handel e-handel netbutik webutik ebutik troværdighed |
|||||||||||||||||||||||||
Kommentarer: 0 Visninger: 1956 Gå til kilde
Foreslå rettelser
|