Forside » Hardware » Oculus sænker minimum-Rift-krav ved at bruge “asynchronous spacewarp”-teknologi |
Oculus sænker minimum-Rift-krav ved at bruge “asynchronous spacewarp”-teknologiDa Oculus Rifts minimumskrav først blev annonceret, krævede det Nvidia GTX 970 eller lignende og Intel i5-4590 for at køre acceptabelt. Ved at bruge et nyt API, der kaldes “asynchronous spacewarp”, har de sænket minimumskravene til Nvidia GTX 960 og Intel i3-6100 uden at ændre ved hardwaren. Den nye "asynchronous spacewarp" tillader spil at køre i 45 FPS, mens headsettet stadig modtager 90 FPS. "Asynchronous spacewarp" fungerer ved at tage de to foregående frames, udregne forskellen på dem og derudfra transformere framen, så der kan indskydes en ekstra frame. Iribe udtaler dog at det ikke kan erstatte native 90 FPS, men det kan gøre lidt op for det på systemer, der ikke kan rendere 90 FPS. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Billede: Oculus Kategori: Hardware Tags: Oculus Rift VR Asynchronous Spacewarp |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kommentarer: 3 Visninger: 1981 Gå til kilde
Foreslå rettelser
|