Vi bruger ikke pop-up reklamer, og de få reklamer der vises hjælper til at betale for sitets drift. Som medlem kan du desuden tjene points, og bruge dem på at fjerne reklamerne.
Sony PlayStation VR fungerer med ethvert gyldigt HDMI-input, hvilket betyder at konsoller som XBox 360/XBox One og Wii/WiiU, fungerer sammen med PlayStation VR.
Når et HDMI-signal tilsluttes, går PlayStation VR i "Cinema mode", hvor man ser en stor biografskærm foran sig, som så præsenterer indholdet.
Hverken HTC Vive eller Oculus Rift accepterer standard HDMI-input, og virker dermed ikke med andet end PC.
PlayStation VR giver således en særdeles bærbar mulighed for at man kan nyde sine film og spil på en storskærm.
Øh .. du fatter ikke, at hvad? At Sony ikke har lavet et VR-headset som dur til Xbox eller hvordan?
Sony har da ikke den fjerneste interesse i at understøtte deres konkurrent, og deres headset virker allerede mere generelt end HCT Vive og Occulus Rift, der jo ikke kan kan tage andre kilder og bruges som HMD til konsoller, medieafspillere og lignende.
#5: jeg tænker bare at den VR oplevelse du kan opnå med en ps4 er langt fra det du vil kunne opleve på en pc. Og hvis deres (Sony's) VR headset kunne bruges på både pc og Playstation, så ville de sælge flere af dem.
Folk der ville game VR uden at bruge en formue på en gamer pc kunne game med ps4 og deres headset mens folk der har en gaming pc kunne bruges deres headset som et billigere alternativ til oculus og vive.
Men jo det er da noget at ps4 ejere kan bruge deres VR headset til at se HDMI input med.
Og som du nævnte. .. mere end mange konkurrenter
Jeg er nok bare utålmodig og håber (ret naivt) på at der kommer en standard for VR til glæde for forbrugerne
01000011 01000010 01001101 - Venter på det perfekte mobile OS som sikkert aldrig kommer.
Fra at synspunkt om at støtte udviklingen af VR kan jeg godt følge dig, men fra Sonys synspunkt ville det ikke mening.
Tanken med PS VR er a sælge Playstations og ikke ( i første omgang) at tjene penge på headsettet.
Hvis man kunne bruge headsettet til PC ville det både udstille PS4's performance-underlegenhed OG gøre det billigere at få VR på pc. Det ville altså i dobbelt forstand skade Sony.
Så fra vores synspunkt er det øv, men fra Sonys er det faktsik netop ikke kortsigtet.
Segmentering bliver noget lort - det er VHS vs. BETAMAX vs. Video 2000 og 3dfx GLIDE vs. OpenGL og Blu-Ray vs. HD-DVD om igen...
Der er brug for en åben standard som nok af de helt store støtter fælles op omkring.
Der skal dannes et konsortie som laver en åben VR-standard, og som vedligeholder specifikationer/standarder - som vi ser i så mange andre grene af tech-industrierne.
Lige nu er vi i ved Mixed Reality's fødsel (ift. tilgængelighed på consumer-markedet) - men når det slår igennem (og det vil det), så vil behovet for én fælles åben standard, vokse indtil nogen til sidst tager chancen og opfylder det.
Men, hvis vi bruger et at mine hadeudtryk og tager jahatten på, så tror jeg ikke, at vi behøber at være så bekymrede. Det bygger jeg på, at gode, sunde standarder typisk kommer, når to kriterier er opfyldt:
teknlogiområdet får et tilpast stort økonomisk potentiale
Tekonologiområdet starter fragmenteret.
Når området ikke starter fragmenteret - altså med en klar, ubestridt markedsleder - fører det ofte til defacto standarder, der ikke er baseret på, hvad der erbedt for teknologien men på, hvad der er bedst for markedslederen.
Men som det ser ud nu, så er der der ikke én altdominerende spiller på markedet - så yay for dét.
Med hensyn til det økonomiske aspekt, så gælder der selvfølgeligt dét, at markedet (potentielt) skal være tilpasstort til at industrien synes, at det er umagen værd at lave en standard - det koster tid og dete koster penge. Men her tror jeg at Facebooks opkøb var med til at få en bredere kreds til at få øjnene op, og vi kan måske takke dem for at investeringsfonde, venturekapitalister osv ikke (partout) afviser teknologien som interessant for dem.
Citigroup har netop offentliggjort sin analyse af VR-markedet, og de er kommet frem til, at markedet over de nyste tyve år vil vokse til en årlig størrelse på 8.800 mia kroner.
Til info, Citigroup er ikke hvem som helst - det er en 200 år gammel amerikansk gigant i finansverdenen med en kvart million ansatte og en egenkapital lige nord for 1,5 billion - en dansk billion - kroner.
Pointen: Når Citigroup siger noget, så bliver der lyttet.
På den måde kan man altså sige, at kriterierne er tilstede for at industriens repræsentatner sætter sig ned og bliver enige om nogle standarder.
Ars Technica har en sammenligning af Rift, Vive, PS VR og Gear VR.
Her er konklusionen at PSVR er den bedste oplevelse vs. penge , mens Vive overall har den bedste kvalitet.
So there you have it: if money's no object and you’ve got the room, go for the HTC Vive. My money’s on PlayStation VR, though. It’s affordable, the games are great, and you don’t need to completely rearrange your entire living space in order to use it.