Vi bruger ikke pop-up reklamer, og de få reklamer der vises hjælper til at betale for sitets drift. Som medlem kan du desuden tjene points, og bruge dem på at fjerne reklamerne.
Forside » SpilAndet » Googles DeepMind AI skal spille StarCraft II
Googles DeepMind AI skal spille StarCraft II
BlizzConn 2016 i Anaheim, Californien, bød bl.a. på at Google og Blizzard annoncerede et samarbejde, hvor de vil træne Googles DeepMind AI til at spille StarCraft II.
StarCraft II adskiller sig fra andre spil som vi tidligere har set kunstige intelligenser brilliere i, såsom Skak og Go, idet StarCraft II ikke tillader spilleren at vide alt. Man skal selv sende prober/spejdere ud for at opklare de dele af kortet man ikke kan se - og det giver nye udfordringer for DeepMind AI.
Google og Blizzard har i samarbejde udviklet et specielt API der tillader AI'en at kontrollere enheder og tilgå spillet direkte. Derudoverh ar de udviklet et nyt billedbaseret interface der leverer lavopløste billeddata for både kortet og minikortet.
Det hele er stadigvæk på et tidligt stadie - men tjek videoen hvor det hele forklares, ved at klikke på "Læs mere"-linket nedenfor.
Det synes jeg bliver utrolig spændende, men også valget af en menneskelig modstander, kan have meget at sige. Hvis de vælger Innovation, så har vi en rigtig dygtig mekanisk spiller, men han spiller ikke så meget på mind games, som vil være den del en AI har svært ved, så jeg håber, de vælger en, som er godt til at vildlede modstanderen.
You must let evil out sometimes, otherwise it will consume you
Jeg håber da de vil teste med et bredt udvalg af pro-spillere. ByuN, TY, HerO, sOs, TaeJa osv. - meget forskellige spillestil og har alle vundet en del titler.
Der er ikke noget så skønt at se som hvis en spiller scouter modspillerens Spire der er under opførsel, og modstanderen så nakker scout, cancels Spire og derefter laver noget 'Ling-Roach-all-in... så står der eks. 5-7 Vikings og venter på dem når angrebet sker - gg... ^_^
Hvis Google gør som de gjorde da Deepmind skulle lære Go, så tager de 10.000 spil og lære den op med de spil.
Derefter sætter de 3 deepminds til at spille mod hinanden i et par uger. Så helt sikkert den også lærer at et spil sagtens kan forvirre den anden, og deepmind lærer også den selv kan snyde sin modstander
Jeps - det nye element i SC2 er jo så som sagt at datasættet ikke er komplet idet den skal lære at være responsiv ift. de ting den opdager undervejs, når den opdager dem.
Det bliver rigtigt spændende at se - jeg kan også se de har cappet dens apm således at den ikke må gå højere end hvad der for en menneskelig spiller er muligt rent mekanisk. Om de så har sat grænsen ved 400 apm ved jeg ikke. Hvis de sætter den på min grænse så er den på 120 apm max :D :D :D
Når Dark går amok, når han op omkring de 800 APM, så hvis de tager hans maks, så skal den have nok at gøre med, plus den er nok lidt mere effektiv end en menneskelig spiller, der ofte laver kommandoerne flere gange.
You must let evil out sometimes, otherwise it will consume you
#4 Nu er Go heller ikke et komplet datasæt, da der findes så mange milliarder udfald. Og hvis man ser kampen hvor Deepmind spillede, så satte den også en brik som ingen ville have forudset, og mesteren gik ud af rummet for lige at tænke sig ekstra om, for den havde han heller ikke set.
Desuden det træk som Deepmind spillede har været gennemgået utallige gange igennem, og de har endnu ikke set et spil hvor Deepmind har kunne "lære" det træk, så det er kun noget der er kommet imens den har spillet mod sig selv.
og skulle Deepmind bruge min APM, så ville skulle den nok under de 60 ;-) - Det jeg synes er mest spændende hvordan/om Deepmind kan spille i realtime, i Go havde den jo mulighed for at gennemtænke et træk inden.