Forside » Spil » Star Citizen udvikler dropper DirectX 12 til fordel for Vulkan: Vil ikke tvinge brugerne over på Windows 10 |
Star Citizen udvikler dropper DirectX 12 til fordel for Vulkan: Vil ikke tvinge brugerne over på Windows 10Star Citizen udvikleren Cloud Imperium Games har annonceret at de vil sadle om, og i fremtiden udvikle til Vulkan API'et fremfor Microsofts DirectX 12. Vulkan API'et er i dag det eneste rigtige alternativ til DirectX 12, og er bygget på AMDs Mantle af Khronos gruppen. Vulkan har et lavt overhead fordi det er low level og er muligt at bruge cross-platform, modsat DirectX 12 der er bundet til Windows 10. Planerne er afsløret af Star Citizens lead graphics designer, Ali Brown, der udtaler at der ikke er nogen håndgribelig grund til at vælge DirectX 12 (hverken for features eller performance) fremfor Vulkan. Omvendt er Vulkan et low-level API ligesom DirectX - men har den fordel at det kan bruges på flere platforme, heriblandt ældre Windows-versioner (Windows 7 og 8/8.1) samt Linux. |
|||||||||||||||||||||||||
Brown udtaler desuden:
Af kendte spil der bruger Vulkan kan nævnes DOTA 2, Doom og The Talos Principle som de mest prominente. |
Billede: cloud imperium Kategori: Spil Tags: cloud imperium vulkan amd mantle microsoft directx 12 star citizen |
||||||||||||||||||||||||
Kommentarer: 0 Visninger: 1511 Gå til kilde
Foreslå rettelser
|