Forside » Online » Mobilepay beskylder Apple Pay for at give en rodet brugeroplevelse |
Mobilepay beskylder Apple Pay for at give en rodet brugeroplevelseApple Pay er oftest den første app der fremkommer, og overtager skærmen mens flere betalingsapps er åbnet på én gang. |
|||||||||||||||||||||||||
Mobilepay har testet Apple Pay, og de er ikke imponeret over måden den virker på for slutkunderne. Alt efter hvordan telefonen placeres i forhold til betalingsterminalen, vil iPhones altid vælge Apple Pay over andre betalingsmetoder. I flere tilfælde overtager Apple Pay telefonens skærm mens andre betalingsapps er åbnet samtidigt, og det kan betyde at kunden tror at beløbet er trukket 2 gange, selvom dette ikke er tilfældet. Problemstillingen kan omgås, men det kræver at man roder i nogle indstillinger som mange brugere vil finde for teknisk krævende. Derudover ser det ud til at Apple Pay benytter en chip i de forskellige iPhones, som har en længere rækkevidde, end andre betalingsmetoder kan benytte. Mark Wraa-Hansen, direktør for Mobilepay, udtaler: På 3,6 millioners Mobilepay-brugeres vegne er jeg naturligvis ærgerlig, hvis brugeroplevelsen bliver rodet. For os er det centralt, at brugerne har det frie valg, og helt principielt bør alle betalingsmetoder være ligestillet, så der er fri konkurrence Coop har også været ude og advare mod Apple Pay, idet betalingsmetoden benytter VISA-delen af VISA/Dankortet, og dermed udsættes kunden for unødigt højere gebyrer. |
Billede: José A. Warletta, freeimages.com Kategori: Online Tags: apple pay mobilepay iphone apple |
||||||||||||||||||||||||
Kommentarer: 0 Visninger: 2350 Gå til kilde
Foreslå rettelser
|