Billede: playstation.com |
Mandag, 02. oktober 2017 - 13:00 Hardware SpilSony arbejder på et opdateret PlayStation VR-headsetSony PlayStation VR har været ude i et år nu, og har nydt stor succes idet det er en af de billigste måder at opleve VR på. Nu har Sony meldt ud at de arbejder på en opdateret version af PlayStation VR headsettet. Denne kommer med integrerede hovedtelefoner og HDR passthrough, hvilket i praksis betyder et kabel mindre at bekymre sig om. For at kunne lave HDR passthrough er Sonys nye headset udstyret med en opdateret PSVR-processor, der muliggør visning af HDR-kompatibelt indhold på fjernsynet uden at skulle tage headsettet fra først. Der er endnu ingen forlydender om hvornår det opdaterede headset kommer i handlen, men Sony har meddelt at prisen vil være uændret ift. den nuværende version. Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 0 | 1429 |
Billede: Carl Zeiss AG |
Onsdag, 30. august 2017 - 08:30 Hardware Mobil & tabletZeiss muliggør at brug af SteamVR med mobiltelefonen som headsetBåde HTC Vive, SteamVR og PlayStationVR er blevet billigere henover de seneste par måneder, men på trods af det er der stadigvæk tale om relativt dyre indkøb. Det har i nogle år været muligt at bruge sin mobiltelefon som et billigt VR-headset, men mobiltelefonernes begrænsede regnekraft har gjort at det kun er en forsmag på hvad en PlayStation eller PC kan levere med et ægte VR-headset. Nu giver Zeiss muligheden for at krydse de to verdener, ved hjælp af Zeiss VR One Connect, der kører på PC'en og sender et prærenderet signal til mobiltelefonen. » Læs mere | Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 0 | 1377 |
Billede: dell |
Mandag, 28. august 2017 - 15:27 HardwareDell er på vej med et VR headset til $ 360Dell er på vej med VR headset i form af Dell Visor. Der er endnu ikke ret mange detaljer ude om produktet, men man ved at det vil indeholde 1440x1440 pixels LCD-paneler. Derudover vil det kunne vippes op, så brugerne kan se den virkelige verden uden at skulle fjerne hele headsettet, og man kan også have briller på indenunder. Dell Visor udgives i oktober i år, og forsalget begynder i september. Prisen bliver blot $ 360 for VR headsettet og yderligere $ 100 for de kompatible controllers. Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 0 | 1357 |
Billede: neurable |
Tirsdag, 08. august 2017 - 10:08 HardwareVirtual reality - nu med hjernestyringFirmaet Neurable har lavet en prototype på et tilbehør til HTC Vive. Neurables prototype erstatter den almindelige strop på HTC Vive, og bruger hjernesignaler til at udløse styringsmekanismer. I et showcase spil ved navn Awakening, bruger spilleren tankens kraft til at undslippe et laboratorium, ved hjælp af telekinesiske kræfter som man bruger til at bekæmpe robotter med. Neurable håber på at kunne levere controlleren til VR arcadehaller i 2018, og den vil formentligt blive fysisk mindre. Neurable anser hjernestyring som det næste store skridt indenfor VR. Når det udføres godt, eliminerer det den stejle indlæringskurve og tillader desuden input der er svært eller umuligt at udføre når man ikke kan se sin egen krop - såsom hurtig tekstindtastning. Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 2 | 1692 |
Billede: bhaptics |
Mandag, 03. juli 2017 - 08:29 HardwarebHaptics har lavet et VR-sæt der lader brugeren mærke sværd og kløerDet koreanske firma bHaptics har lavet et sæt ved navn TactSuit, der via haptisk feedback lader brugeren mærke effekten af sværd, kløer og meget mere. Det gøres via en haptisk maske, to haptiske ærmer og en haptisk vest. Ialt har TactSuit hele 87 feedbackpunkter, hvilket er en del mere end den nærmeste konkurrence tilbyder: Nullspace VR har blot 16 feedbackpunkter. Vesten og ærmerne er trådløse og uden mærkbart latency. Feedbackpunkterne fungerer hver især med små vibrationsmotorer, med 7 til ansigtet, 20 på fronten af vesten, 20 bagpå vesten og 20 på hvert ærme. Læs Engadgets brugeroplevelse - der virkeligt giver blod på tanden efter at få et sæt som dette: Klik her. Desværre ryger TactSuit ikke i handlen på forbrugermarkedet lige nu, idet bHaptics satser på spiludviklere først og fremmest. Ærmerne kan ligeledes kun købes af udviklere - dette under navnet Tactosy BHTTS5401. Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 0 | 1798 |
Billede: youtube |
Tirsdag, 27. juni 2017 - 11:21 SpilArizona Sunshine er udkommet til PlayStation VRSidste år udkom Arizona Sunshine til SteamVR og Oculus Rift, og det solgte for hele $ 1,4 millioner dollars i løbet af den første måned. I dag er Arizona Sunshine udkommet til Sony PlayStation VR. Her kan man udforske et post-apokalyptisk Arizona, og søge efter spor efter andre overlevende mens man slås med zombier undervejs. Det er også muligt at spille sammen med en ven via co-op multiplayer. Indtil den 4. juli kan spillet fås med 10% rabat. Spillet udnytter desuden PS 4 Pro'erens ekstra regnekraft og kan bruge Sonys Aim Controller. Se PlayStation 4 launch trailer ved at klikke på "Læs mere" nedenfor. » Læs mere | Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 1 | 1760 |
Billede: youtube |
Fredag, 23. juni 2017 - 13:19 Software Fotografering OnlineYouTube introducerer VR180 videoformatet for at sætte gang i VRGoogle har lavet et nyt format til 180º video der hedder VR180, som gør det nemmere og billigere at producere VR-video. VR180 dækker ikke 360º men blot 180º, og ideen er at VR180 stadigvæk vil kunne fungere som begrundelse for folk til at købe et VR-headset, mens det samtidigt er nemmere for folk at lave indhold, idet 180º video er væsentligt nemmere at planlægge og konstruere end 360º video. YouTube arbejder desuden sammen med bl.a. LG, Lenovo og Yi om at lave VR180-kameraer der skal sælges for blot et par hundrede dollars. Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 0 | 1490 |
Billede: youtube |
Tirsdag, 13. juni 2017 - 10:25 SpilE3 2017: Bethesda fremviser nyt fra Wolfenstein og Fallout 4 VRBethesda har til dette års E3-messe fremvist nyt fra spillene Wolfenstein II: The New Colossus og Fallout VR. Fallout 4 VR beskrives som et "full-length open-world game with near limitless content playable entirely in VR". Som noget nyt har Bethesda annonceret Creation Club, der er et mere integreret in-game modding system. De nye mods der kan fås via systemet kan betales med credits. Wolfenstein II: The New Colossus har B. J. Blazkowicz i hovedrollen, der i et dystopisk USA der er besat af tyskerne, skal forsøge at lede et oprør. Det nye Wolfenstein-spil udkommer den 27. oktober. Se trailer for Fallout 4 VR samt "full reveal" trailer'en til Wolfenstein II: The New Colossus, ved at klikke på "Læs mere" nedenfor. » Læs mere | Redaktør: jakobdam | Indsendt af: thimon | 0 | 1670 |
Billede: htc |
Torsdag, 18. maj 2017 - 08:17 Hardware Mobil & tablet AndetI/O: Google annoncerer trådløse standalone VR-headsets med trackingGoogle har til deres Google I/O annonceret at deres Daydream VR program nu udviddes til at omfatte standalone VR headsets med positionstracking. Disse headsets kræver ikke at man bruger sin mobiltelefon som skærm, som det er tilfældet med nuværende version af Daydream VR. Den nye tracking feature hedder Worldsense, hvor systemet kan navigere rundt ved hjælp af indbyggede sensorer fremfor eksterne kameraer. HTC annoncerede også deres version af den nye Daydream platform: Vive Standalone. Se Googles introduktion af WorldSense og den nye Daydream-platform ved at klikke på "Læs mere" nedenfor. » Læs mere | Redaktør: jakobdam | Indsendt af: thimon | 0 | 1631 |
Billede: Jason Morrison, FreeImages.com |
Tirsdag, 16. maj 2017 - 15:14 AndetZenimax lægger sag an mod Samsung for Copyright-brud efter delvis sejr mod Oculus VRZenimax lagde oprindeligt sag an mod Oculus VR for bl.a. at stjæle branchehemmeligheder da de hyrede John Carmack. De anklagede samtidigt Carmack for at tage teknologien han var ved at udvikle med sig til Oculus. Retten bestemte at Oculus skulle betale Zenimax $ 500 millioner for brud på Copyright, og fordi medstifteren Palmer Luckey brød en NDA. Dog blev Oculus ikke fundet skyldige i at stjæle branchehemmeligheder, så Zenimax fik altså ikke de $ 4 milliarder de oprindeligt havde ønsket. Nu har Zenimax lagt sag an mod Samsung - idet de mener at Samsung har brugt deres Copyright bevidst, da Carmack skulle have fået ideen til mobilt VR da han stadigvæk var hos iD Software (der er en gren af Zenimax). Således søger Zenimax med deres sagsanlæg mod Samsung, at få kompensation for brud på Copyright, skader samt profit fra copyrightbrudte produkter. Sagen mod Oculus er dog endnu ikke afsluttet, og Carmack har også en åben sag hvor han sagsøger Zenimax for ikke at have udbetalt ham hele $ 22,5 millioner som de angiveligt skylder ham. Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 0 | 1512 |
Billede: oculus |
Fredag, 05. maj 2017 - 13:51 AndetOculus lukker deres VR-filmstudieOculus Story Studio lukker. Det skriver Jason Rubin, firmaets vicepræsident, på en blog. Firmaet har kun eksisteret i lidt over et år, men Story Studio har allerede vundet priser for deres kvalitetskortfilm såsom Henry, der vandt en Emmy. I stedet for at skabe eget indhold vil firmaet fokusere på at hjælpe med at finansiere 3. parts filmprojekter, hvilket vil ske ved uddeling af $ 50 millioner til skabere af VR-indhold der ikke er spil. Derudover lover Rubin at Oculus fortsat vil lave software og ressourcer, såsom video tutorials, produktions- og distributionstips mv. Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 0 | 1494 |
Billede: youtube |
Mandag, 13. marts 2017 - 15:51 SpilNyt VR-horrorspil er på vej, som lader dine venner overraske digFiresprite som står bag VR-horrorspillet "The Persistence" lover noget nyt som vi aldrig har set før: Mens man spiller kan ens venner overraske se spillets kort og enten gøre livet nemmere eller betydeligt sværere for den der spiller, via en app til deres smartphones. Dette kan løse en del af dilemmaet i social VR-gaming, hvor kun én kan spille ad gangen mens de andre venter på deres tur. I "The Persistence" befinder man sig på et rumskib - og rumskib genereres på ny for hvert nyt spil man starter, så man kan ikke memorere banen. Spillet er et first-person horror game, og bliver udgivet til maj i år til PlayStation VR. Se den flotte reveal-trailer ved at klikke på "Læs mere"-linket nedenfor. » Læs mere | Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 1 | 1536 |
Billede: samsung |
Onsdag, 01. marts 2017 - 11:23 Hardware Mobil & tabletMWC 2017: Samsung har opdateret Gear VR med en ny håndholdt controllerSamsung har med hjælp fra Oculus skabt en ny håndholdt controller til deres Gear VR headset. Denne nye controller har accelerometer, gyro samt magnetiske sensorer, og er tilblevet i samarbejde med Oculus. Derudover har controlleren et touchpad der også kan klikkes på, samt knapper til hjem, tilbage, volume og en trigger. Håndledsrem medfølger også. Controlleren bruger AAA-batterier, og ifølge en rapport fra Engadget er der mindst 70 nye spiltitler på vej, som kan udnytte denne controller. Samsung har endnu ikke annonceret hvad prisen bliver samt hvornår den kommer i handlen. Redaktør: jakobdam | Indsendt af: thimon | 0 | 1491 |
Billede: google |
Fredag, 27. januar 2017 - 12:45 SoftwareGoogle Chrome 56 er ude nu: 28% hurtigere sidegenindlæsninger og advarsler for webshops der ikke kører krypteret
Den populære browser Google Chrome er nu ude i version 56, hvor de store nyheder er 28% hurtigere sidegenindlæsninger og en advarsel til brugeren hvis man er på et website der bruger kodeord og kreditkortinformationer uden at bruge HTTPS/SSL. Derudover er der rettet 51 fejl og strømforbruget samt dataforbruget for browseren er blevet lavere takket være den nye simplificerede sidegenindlæsning. Der er også blevet tilføjet Web BlueTooth API understøttelse til både Android, Chrome OS og macOS, hvilket betyder at websites nu kan interagere med BlueTooth Low Energy (BLE) enheder via Web BlueTooth API'et. På desktopplatformene er WebGL 2.0 API'et slået til som standard, og WebVR API'et er tilgængeligt på Android som en prøve. Næste iteration, Google Chrome version 57, er sat til at udkomme i løbet af marts. Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 0 | 1686 |
Billede: nvidia |
Onsdag, 23. november 2016 - 14:52 SoftwareNVidia introducerer Lens Matched Shading som vil giver højere ydelse i VR applikationer/spilNVidia har annonceret en ny VRWorks feature ved navn Lens Matched Shading. Denne forbedrer og erstatter Multi-Res Shading. Dette gøres ved at undlade at rendere de pixels i hjørnerne som en bruger af et VR-headset alligevel ikke kan se. Som standard renderes 2,1 MPixels til hvert øje, men det endelige output som brugeren kan se, består af blot 1,1 MPixels per øje. Med Lens Matched Shading renderes der kun 1,4 MPixels per øje, og det giver en 15% ydelsesforbedring ifølge VR-udvikleren Solfar. Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 0 | 1569 |
^ Gå til top | « Forrige 1 2 3 4 5 6 Næste » |
© TechStart.dk | v1.5 | 2024 | Webdesign og programmering af Deep Art Media v/Jakob Dam