![]()
Billede: valve |
Mandag, 14. marts 2016 - 09:36 SpilForskere har udviklet ny algoritme der forudsiger hvem der vinder en DOTA 2 kampEn ny algoritme der er udviklet af et internationalt hold af forskere, heriblandt den danske lektor ved Aalborg Universitet Anders Drachen. Algoritmen er i stand til med 80% sandsynlighed at forudsige vinderen i en DOTA 2 kamp, allerede 9 minutter inde i spillet - på trods af at en kamp i gennemsnit tager omkring 40 minutter. Den nye model er baseret på machine learning, der løbende foretager analyser på udfaldet af kampene. Analyserne bygger på clusteranalyser fra 412 stk. DOTA 2 kampe, og de store datasæt har gjort det muligt at identificere forskellige typer af "encounters" (når spillerne mødes i kamp). Under en kamp analyseres der på forskellige parametre - hvor de to mest afgørende variabler er mængden af guld samt hvor meget XP en spiller indtjener. Disse parametre har nemlig en dominoeffekt, der spiller en afgørende rolle senere hen i spillet. Anders Drachen udtaler:
Forskerholdet arbejder på at få investeringer til at lave en online webudgave af værktøjet, som både spillere, kommentatorer og analytikere kan tilgå og bruge.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
^ Gå til top | 1 |
© TechStart.dk | v1.5 | 2025 | Webdesign og programmering af Deep Art Media v/Jakob Dam