Billede: valve |
Tirsdag, 15. august 2017 - 11:08 SoftwareOpenAI banker professionelle i DOTA 2 i 1v1 skill matchesElon Musks OpenAI har formået at banke nogle af verdens bedste DOTA 2 professionelle spillere. Den kan dog kun spille 1v1 matches og bruge helten Shadow Fiend og den kan kun spille mod Shadow Fiend. Årsagen til disse specifikke valg, er at 1v1 solo Shadow Fiend mirror matches betragtes som en klassisk showcase af hvor dygtig man er til DOTA 2. Shadow Fiend har 3 skill shot magiske angreb (near, medium og far) så der kræves at man er i stand til at bedømme og udføre positionering og manøvrer. Derudover har Shadow Fiend en attack damage der stiger løbende i takt med at han udfører killing blows (last hits) på creep. » Læs mere | Redaktør: jakobdam | Indsendt af: thimon | 0 | 1567 |
Billede: valve |
Onsdag, 09. august 2017 - 14:30 SpilValve annoncerer nyt digitalt kortspil baseret på DOTAValve har annonceret et nyt kortspil baseret på det kendte MOBA-spil, Defense of the Ancients (DOTA). Kortspillet hedder Artifact og Valve har udsendt en teaser sammen med annonceringen, der foregik ved Valves internationale DOTA2-turnering. Dermed får de etablerede digitale kortspil Hearthstone (Blizzard), Gwent (CD Projekt RED), The Elder Scrolls Legends (Bethesda) og Fable Fortune (Bethesda) snart selskab. Se den korte teaser ved at klikke på "Læs mere" nedenfor. » Læs mere | Redaktør: jakobdam | Indsendt af: jakobdam | 1 | 1937 |
Billede: valve |
Mandag, 14. marts 2016 - 09:36 SpilForskere har udviklet ny algoritme der forudsiger hvem der vinder en DOTA 2 kampEn ny algoritme der er udviklet af et internationalt hold af forskere, heriblandt den danske lektor ved Aalborg Universitet Anders Drachen. Algoritmen er i stand til med 80% sandsynlighed at forudsige vinderen i en DOTA 2 kamp, allerede 9 minutter inde i spillet - på trods af at en kamp i gennemsnit tager omkring 40 minutter. Den nye model er baseret på machine learning, der løbende foretager analyser på udfaldet af kampene. Analyserne bygger på clusteranalyser fra 412 stk. DOTA 2 kampe, og de store datasæt har gjort det muligt at identificere forskellige typer af "encounters" (når spillerne mødes i kamp). Under en kamp analyseres der på forskellige parametre - hvor de to mest afgørende variabler er mængden af guld samt hvor meget XP en spiller indtjener. Disse parametre har nemlig en dominoeffekt, der spiller en afgørende rolle senere hen i spillet. Anders Drachen udtaler:
Forskerholdet arbejder på at få investeringer til at lave en online webudgave af værktøjet, som både spillere, kommentatorer og analytikere kan tilgå og bruge. Redaktør: jakobdam | Indsendt af: thimon | 1 | 2405 |
^ Gå til top | 1 |
© TechStart.dk | v1.5 | 2024 | Webdesign og programmering af Deep Art Media v/Jakob Dam