![]()
Billede: texta.dk |
Mandag, 19. december 2022 - 12:44 Software Mobil & tablet Online AndetKan et produkt sælges? Måske – prøv at lave en personaStarter du virksomhed op – eller vil lancere et nyt produkt på markedet? Så skal du vide, om der nu også er folk, der gider købe det.
» Læs mere |
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: jakobdam |
|
![]()
Billede: José A. Warletta, freeimages.com |
Mandag, 03. juni 2019 - 08:33 Hardware AndetNAND priserne falder fortsatMarkedet for NAND er ramt af en kraftigt faldende omsætning.
» Læs mere |
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: jakobdam |
|
![]()
Billede: José A. Warletta, freeimages.com |
Torsdag, 07. december 2017 - 08:40 Mobil & tablet AppsOmsætning for mobil apps vil nå $ 110 milliarder i 2018 på verdensplanSpil vil forblive den største pengemaskine for appudviklere.
» Læs mere |
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: jakobdam |
|
![]()
Billede: José A. Warletta, freeimages.com |
Mandag, 24. april 2017 - 08:24 SpilDen danske spilbranche er blevet en milliardindustri og forventes at fordoble omsætning i løbet af 3 årDet går rigtigt godt for den danske spilbranche. Computerspil er blevet en milliardindustri, og de seneste 3 år har branchen fordoblet sin omsætning - og den spås at fordoble sin omsætning igen henover de næste 3 år. Flere investorkroner er også kommet til, og Jan Neiiendam, direktør for brancheforeningen Interactive Denmark, udtaler at målet er en fordobling af branchens omsætning og antal medarbejdere i løbet af de næste 2-3 år. Både Sverige og Finland har allerede haft vokseværk indenfor branchen, hvor Sverige omsatte for næsten 10 milliarder kroner og Finland for over 18 milliarder kroner i 2015.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
![]()
Billede: José A. Warletta, freeimages.com |
Mandag, 02. januar 2017 - 08:37 SpilSpilindustrien har på verdensplan omsat for USD 91 milliarder med de mobile platforme i føring2016 indbragte ialt USD 91 milliarder på verdensplan for spilindustrien ifølge en rapport fra SuperData Research. Det mobile gaming segment stod for USD 41 milliarder (18%) efterfulgt af USD 25 milliarder for retail spil og USD 19 milliarder for gratis online spil. Nye kategorier såsom VR og e-sport udgjorde kun en meget lille del, men ifølge SuperData Research vokser de hastigt og udviser potentiale for 2017. Det mest succesfulde mobilspil i form af omsætning, var Monster Strike med USD 1,3 milliarder i omsætning - mens hits som Pokémon Go og Clash Royale også var med i front. En nyere trend er at forbrugerne i højere grad har downloadet spil til deres konsoller, og har i 2016 brugt USD 6,6 milliarder på digitale downloads i 2016. For PC-spil har omsætningen været USD 45 milliarder ialt, hvilket i høj grad tilskrives gratis onlinetitler og spil der kan downloades. Spil som League of Legends og nye tilkommere såsom Overwatch har drevet væksten indenfor PC-spil.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
![]()
Billede: gamestop |
Fredag, 08. juli 2016 - 12:48 Spil AndetGamestop har tabt 40% af omsætningen efter flere år med nedafgående omsætningGamestops danske butikker omsatte samlet for 167 millioner i 2015, hvilket er 40% af omsætningen i 2008. Gamestop er verdens største forhandler af spil og tilbehør, og det er 7. år i træk at omsætningen er faldet for Gamestop på det danske marked. Ledelsen selv kalder årets resultat for tilfredsstillende, og nævner i årsregnskabet at der forventes et positivt resultat i 2016/2017. Egenkapitalen på hele 67 millioner er da også ganske solid. Ialt tæller Gamestop-kæden over 6.500 butikker, der er fordelt i hhv. Europa, USA og Australien.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
![]()
Billede: José A. Warletta, freeimages.com |
Torsdag, 16. juni 2016 - 10:41 AndetSoftwareindustrien har en påvirkning på over USD 1 billion og 2,5 millioner jobs i USAIfølge en ny rapport fra BSA The Software Alliance beskæftiger softwareindustrien samlet 2,5 millioner mennesker direkte, og 7,3 millioner yderligere jobs indirekte. I økonomisk påvirkning snakker vi en størrelsesorden på over USD 1 billion. Tallene er fra 2014, og viser desuden at Californien er den største stat indenfor dette felt, hvilket måske ikke er overraskende i betragtning af at staten huser firmaer som Google og Apple.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
![]()
Billede: Mario Alberto Magallanes Trejo, FreeImages.com |
Onsdag, 03. februar 2016 - 10:14 SpilGaming på mobile platforme fortsætter sin vækst, men PC-platformen er stadigvæk størstDen verdensomspændende SuperData markedsanalyse for 2015, der indbefatter mange millioner gamere, udviklere, udgivere og betalingsindløsere, viser at PC som gamingplatform er stærkt undervurderet, da den omsætter for ca. USD 32 milliarder, imod mobile platformes ca. USD 25 milliarder. PC-platformen har endda i praksis en endnu større føring, idet retail salg ikke er medregnet. Årsagen til dette er at det er en mindre del af PC-salget nu om dage, mens det praktisk talt er ikke eksisterende for mobile platforme. På top 10 listen til PC, finder vi en række free-to-play titler - bl.a. League of Legends og World of Tanks. Derudover MMO-spil til det asiatiske marked - såsom CrossFire og Dungeon Fighter Online. Det eneste spil på top 10 listen der koster penge før man kan spille det, er faktisk Grand Theft Auto V. Analytikere peger på at mobil gaming vil nå en markedsandel på hele 40% i 2018.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
![]()
Billede: Google |
Mandag, 01. februar 2016 - 10:17 AndetGoogles hemmelige Android-overskud er afsløret i retssag: USD 22 milliarderSom del af retssagen mellem Google og Oracle, er Oracle af retten blevet pålagt at offentliggøre informationer om Googles indtjening for Android. Tallene viser at omsætningen har været har været USD 31 milliarder, med et overskud på USD 22 milliarder. Indtægterne er kommet via reklamer samt Googles del af Google Play omsætningen. Retssagen mellem Google og Oracle omhandler Googles brug af Oracles Java-software under udviklingen af Android, uden at have betalt vederlag til Oracle. I den forbindelse kræver Oracle USD 1 milliard i erstatning.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
![]()
Billede: lucasarts/disney |
Mandag, 21. december 2015 - 11:04 AndetStar Wars: The Force Awakens har slået rekordStar Wars VII, The Force Awakens, har hevet over USD 238 millioner i land på debutdagen. Den tidligere rekord var denne sommers Jurassic World, der hev USD 208,8 millioner i land. Stjernekrigsfilmen har derudover slået rekorden for største omsætning på en enkelt dag (USD 120,5 millioner), største torsdags-preview (USD 517 millioner) og har indtjent USD 517 millioner på dens første 5 dage. Derudover er der slået rekord i både Australien, Tyskland, Rusland og England. Her på TechStart vil vi naturligvis anmode om at folk IKKE poster spoilere - da vi endnu ikke har en spoiler-funktion til kommentarfeltet.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: jakobdam |
|
![]()
Billede: Mario Alberto Magallanes Trejo, FreeImages.com |
Tirsdag, 24. november 2015 - 14:26 SpilDen danske spilbranches omsætning har nået 1,1 milliard kroner årligt og nærmer sig dermed den danske filmbrancheDen danske spilbranche rundede 1,1 milliard kroner sidste år, hvilket betyder at nu er tæt på filmbranchen. Omsætningen er steget 196% på 6 år, hvilket bl.a. også dækker over en fordobling i spileksport i samme periode. Folketinget besluttede at fordoble støttebeløbet til udvikling af spil som del af det nye filmforlig for 2015-2018. De modtager lige nu 10 millioner kroner om året. Til sammenligning modtager spillefilm hele 191 millioner kroner om året. Branchen efterlyser nu flere investorer, og frygter at man taber momentum hvis de ikke kommer.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
![]()
Billede: Apple |
Onsdag, 28. oktober 2015 - 10:09 AndetApple har udgivet regnskabet for 4. kvartal 2015: Rekordomsætning og højere netto profitApple har udgivet regnskabet for 4. kvartal i år, med en rekordstor omsætning på $ 51,5 milliarder dollars. Netto profit er på $11,1 milliarder dollars, svarende til $ 1,96 dollar per aktie. Til sammenligning lå Apple i samme kvartal sidste år, med en omsætning på $ 42,1 milliarder dollars og et netto overskud på $ 10,7 milliarder dollars. På trods af at Apple i dette kvartal udgav iPhone 6s og 6s Plus, er iPhonesalget næsten uændret fra 3. kvartal i år, hvilket kan give grund til bekymring om iPhonesalget er stagneret. De har dog stadigvæk solgt flere iPhones i 4. kvartal end samme kvartal i 2014. Salget af iPads er til gengæld gået tilbage, og omsætningen var $ 4,276 milliarder dollars, hvilket er lavere end sidste års omsætning på $ 4,538 milliarder i samme kvartal sidste år. Mac computer salg står for hele $ 6,882 milliarder af omsætningen.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
![]()
Billede: Google |
Tirsdag, 27. oktober 2015 - 09:06 AndetAlphabet er i gang med at gentænke forretningen, på trods af høj indtjening i 3. kvartalAlphabet, som er holding selskabet for bl.a. Google, har haft et solidt regnskabsår med høj omsætning og indtjening. I 3. regnskabskvartal havde Alphabet en indtjening efter skat, på 26,3 milliarder kroner, svarende til 18% mere i forhold til samme kvartal det foregående år. Dog er Alphabet under nyligt lederskab under inderen Sundar Pichai, i gang med at gentænke forretningen. Pichai udtaler bl.a.:
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
![]()
Billede: NVidia |
Fredag, 07. august 2015 - 20:06 AndetNvidia slår forventningerne i 2. kvartal pga. stærke GPU-salgNvidias regnskaber er ude for 2. kvartal 2016 (ja, 2016) og de viser en omsætning på $1,1 milliarder dollars og GAAP nettoindtjening på $26 millioner dollars. Overskuddet for Nvidia er øget med 5%. Fratrækker man udgifterne for Shields Tablet tilbagekaldelserne og sagsanlæggene fra Qualcomm og Samsung, er overskuddet på 10%, svarende til $190 millioner dollars.
» Læs mere |
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: jakobdam |
|
![]()
Billede: Electronic Arts |
Søndag, 02. august 2015 - 12:01 Spil77% af EAs omsætning kommer fra online services og spil add-onsDLC (downloadable content) er for alvor blevet populært for spiludbyderne de seneste år, og nu kommer hele 77% af EAs omæsætning på $ 693 millioner dollars, fra deres services og add-ons til spil. Eftersom størstedelen af EAs omsætning nu om dage kommer fra digitale distributionskanaler, behøver firmaet ikke længere at investere så meget i produktion og fragt af de fysiske spilmedier. Dette har reduceret EAs omkostninger betragteligt, og medført til en 32% stigning i profit ift. sidste år, hvilket giver $ 442 millioner dollars i profit.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: jakobdam |
|
^ Gå til top | 1 2 Næste » |
© TechStart.dk | v1.5 | 2025 | Webdesign og programmering af Deep Art Media v/Jakob Dam