![]()
Billede: Jason Morrison, FreeImages.com |
Mandag, 20. februar 2017 - 14:49 OnlineMicrosoft, Google, MPA og BPI indgår aftale om at piratsider skal ligge lavere i søgeresultaterneEnglands regering har lavet en "Voluntary Code of Practise", der er designet til at få websites der indeholder copyright overtrædelser, til at ligge væsentligt lavere i søgeresultaterne. Aftalen er underskrevet af Google, Microsoft (Bing), Motion Picture Association (MPA) og British Phonographic Industry (BPI). En rettighedshaver kan markere et givent website for at indeholde ulovligt indhold, og hvis det skønnes at dette er korrekt, vil sidens rang blive gjort væsentligt lavere, og den vil ikke længere kunne findes på søgeresultaters side 1. Steve McCoy, præsident for Motion Picture Association, udtaler:
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: jakobdam |
|
![]()
Billede: Google |
Torsdag, 26. november 2015 - 10:17 OnlineGoogle evaluerer over 1,2 millioner linksGoogle har nu valgt at gennemgå 1.234.092 links fra 348.085 efterspørgsler, der stammer tilbage fra 29. maj 2014 og frem. 42% af disse er nu fjernet fra søgeresultaterne, som forespurgt. Hvilke links der har fået lov at blive slettet fra søgeresultaterne og hvilke der er blevet, begrunder Google med følgende: Google must consider the rights of the individual as well as public interest in the content. Det website der har fået slettet flest links fra søgeresultaterne, er Facebook. Problemet for Google såvel som andre søgemaskiner, er at finde balancen mellem offentligt tilgængelig information og privatlivets fred. Google håndterer derfor hver forespørgsel individuelt, ved at lade en gruppe af advokater, jurister og ingeniører se på det. De tager sig af de mere åbenlyse sager, mens en gruppe af Googles seniormedarbejdere debatterer og stemmer om de mere vanskelige af slagsen.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
![]()
Billede: Google |
Mandag, 23. november 2015 - 11:42 OnlineEngelsk studie viser at kun 31% af unge mellem 12 og 15 år, kan skelne mellem Google søgeresultater og søgereklamerOfcom har offentliggjort et studie, der viser at blot 31% af unge mellem 12 og 15 år, kan skelne mellem søgeresultaterne i Google og de reklamer der kommer frem i toppen af søgningen. 19% af disse teenagere tror desuden at alle online resultater er sande. Dertil kommer at blot 16% af børn mellem 8 og 11 år ved hvornår de ser et søgeresultat eller en reklame. Rapporten dækker aldersgruppen 5-15 år, og beskriver medieadgang og brug for børn i alderen 3-4 år. Se den oprindelige rapport her.
Redaktør: jakobdam |
Indsendt af: thimon |
|
^ Gå til top | 1 |
© TechStart.dk | v1.5 | 2025 | Webdesign og programmering af Deep Art Media v/Jakob Dam