TechStart forside
Nyheder indenfor IT og teknologi
Annullér [x]




Log på  Bliv medlem   Om TechStart
Mandag, 25. oktober, 2021
Forside  |  Nyheder  |  Hardware  |  Software  |  Spil  |  Open source  |  Markedsplads  |  IT jobopslag  |  Frikvarter  |  Forslag & fejl  |  Generel information



Nyeste forumindlæg | Nyeste indlæg i mine emner


#0
thimon

05/11 - 2015, 10:58

GTA V - Graphics Study




For interesserede læsere, der gerne vil være grafiker/animatorer. 

 

Kilde: http://www.adriancourreges.com/blog/2015/11/02/gta-v-graphics-study/

 

En beskrivelse af hvordan GTA V renderer billeder. 

As a first step, the game renders a cubemap of the environment. This cubemap is generated in realtime at each frame, its purpose is to help render realistic reflections later. This part is forward-rendered.




Vis karma-afgivelser
KARMA
Brugernavn: Rating:

DoomCaek Faglig



#1

DoomCaek

05/11 - 2015, 16:58

Fedt nok. Det har dog ikke rigtigt noget med animation at gøre.





Vis karma-afgivelser
KARMA
Der er ikke afgivet karma til dette indlæg.



#2

thimon

05/11 - 2015, 18:59

oh ok, min fejl. 

Animation er måske også det forkerte ord. Grafikprocessering ville måske havde været mere beskrivende. 

Interessant alligevel.




Vis karma-afgivelser
KARMA
Der er ikke afgivet karma til dette indlæg.



#3

Qw_freak

06/11 - 2015, 07:45

Det er lidt sjovt hvor lav-praktisk man begynder for at gøre det så let for CPU'en at danne et billede som ser så godt ud som det er nødvendigt.

 

Det med at de ikke bare bruteforcer 3D strukturerne og tegner et billede af det, men at de tager laveste fællesnævner og bygger et billede der alligevel ikke ville have set bedre ud hvis de havde renderet animationerene direkte.




Vis karma-afgivelser
KARMA
Der er ikke afgivet karma til dette indlæg.



#4

m910q

09/11 - 2015, 00:15

#3

Det er skam ikke noget nyt, det er noget man mere eller mindre altid har gjort.
Du kan tage at lytte til John Carmack hvordan Wolftenstein og Doom blev lavet. Han er god til at fortælle om de performancemæssige begrænsninger som han skulle arbejde sig rundt om.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at man har gjort det samme i ældre 2D spil, hvor grafik har været en prioritet.

Nu har jeg selv lavet lidt spil for sjovt. Hvis man bare bruteforcer fra starten, så rammer man hurtigt en mur :)




Vis karma-afgivelser
KARMA
Der er ikke afgivet karma til dette indlæg.



^ Gå til top

Kun registrerede medlemmer kan skrive indlæg.



Det er gratis at blive medlem. Klik her
 






 
Indsend nyhed »  
Seneste kommentarer i:
Hvad er dette?


Søges: Gammelt 486 bundkort til projekt.


Skærm / Skærmelement til Dell Vostro 3550 15.6"


Pas på: Dansk firma snyder Netflix-kunder


Min seneste besættelse...


VR-ready computer - er I klar? :)


AVG pinger ud af Techstart (hacked?)


Jeg er ham...


Apple Pay og Danmark?


TechStart har givet sit bud på årets bedste smartphone


10 dage siden sidste nyhed


Skype sound recorder


Gamle computere.


Engelsk pund nede med 10% - billigt elektronik :)


Standalone mikrofon.


Lexar introducerer 3 nye ultrakompa


SanDisk lancerer microSD-kort med 1


Pokémon Go spillere kan langt om læ


Alternativet, S og SF ønsker pant p


LG lancerer ny 31,5 tommer skærm me


Alienware udgiver tynd og letvægts


Nintendo udgiver nye trådløse retro


Sony lancerer PlayStation Classic


8K er på vej: 33 MPixels fjernsyn


JVC udgiver mere prisvenlig 4K DLP-


Sponsoreret artikel: Snabel a


Officiel Tor browser udkommer til A


Nintendo lancerer online service fo


Western Digital lancerer nye SSDer


ASUS Mixed Reality Headset kommer s